top of page

Escalada al Cilindre i Pic d'Escobes

Fa bon temps i la companyia és bona: estan tots els ingredients per passar un bon dia a la muntanya!!!

I no ens hem privat!!! Sortim a les 7h30 del fons de la Vall d'Incles i pugem en direcció al refugi de Siscaro. El dia anuncia fred... Sortim ben abrigadets!!! Omplim les cantimplores al refugi i seguim pujant en direcció al coll que es troba a sota del cim de Siscaró.

D'aquí pugem fins a la cresta que uneix el Pic de Siscaró, el Cilindre d'Escobes i el Pic d'Escobes.

Seguim aquesta cresta que és fàcil fins abans d'arribar al Cilindre on ja posem la corda.

El Cilindre el voregem per la seva vessant francesa fins a la bretxa Nord. Aquí comença l'escalada del Cilindre. Ho farem per l'esquerra de la via normal.

Un primer llarg fàcil de III+/IV i un segon llarg més difícil on la Montse farà un petit pendular desprès d'haver agafat un bloc que miraculosament no va caure.... Tot ha quedat en un susto!!! Un tercer petit llarg i ja estem a dalt del Cilindre! Seguim la cresta en direcció Nord per anar a buscar la línia de ràpel passant per una finestreta ben original.

En 2 ràpels de 22m + 25m ja estem de tornada a la bretxa Nord.

Mengem algo i enseguida prosseguim cap al Pic d'Escobes. Baixem uns 25 m costat andorrà i ens enfilem per una canal herbosa durant uns 150m de desnivell. Arribem a un collet i seguim per sota la paret fins arribar al llarg clau per sortir al cim (una xemeneia d'uns 15m, IV). Ultim esforç pel Alex i la Montse per arribar a dalt del cim d'Escobes.

Desprès ens toca una llarga baixada per Juclar amb parada obligatòria al refugi a saludar el simpàtic guarda i amic, el "Che".

En fin, un gran dia a la muntanya.... És realment una sortida espectacular i molt diversa, un recorregut circular, trams de cresta, escalada en diedre, xemeneia, ràpels. Un dia ben aprofitat!!!

Entradas destacadas
Vuelve pronto
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.